BADANIA


Specjalizujemy się w Design Research, czyli badaniach na potrzeby projektowania usług i produktów cyfrowych. To głównie badania jakościowe, pozwalające uzyskać ciekawe insighty, poznać kontekst oraz odpowiedzieć na pytania dlaczego. Odkrywamy potrzeby, nawyki, oczekiwania oraz realne zachowania odbiorców, które następnie przekładają się na strategię i projekt interfejsu.

Dostosowujemy podejście badawcze do specyfiki każdego projektu - niekiedy przygotowujemy rozbudowane analizy a innym razem stawiamy na krótkie dokumenty i konkretne wnioski, które pomagamy przekuć na konkretne rozwiązania projetkowe.

 

METODY

 

indywidualne wywiady pogłębione

Celem jest poznanie przekonań, nawyków, potrzeb i doświadczeń rozmówców. Wywiady pozwolą nam lepiej zrozumieć Twoich odbiorców i dostosować do nich produkt/usługę. Za ich pomocą możemy zidentyfikować obszary problemowe, bariery oraz poszukiwać szans rynkowych.

Badania etnograficzne

W projektowaniu interfejsów nierzadko ważne jest poznanie kontekstu użycia oraz obserwacja naturalnych zachowań odbiorców. Dlatego chętnie sięgamy po metody typu obserwacje uczestniczące, shadowing, dzienniczki czy culture probes. Mogą one być bardzo wartościowym uzupełnieniem indywidualnych wywiadów pogłębionych.

Testy z użytkownikami

Przydatność i intuicyjność produktu interaktywnego można testować na różnych etapach - szkicu, prototypu, wersji developerskiej czy wdrożonego rozwiązania. Testowaliśmy już dziesiątki interfejsów: serwisów www, programów, aplikacji mobilnych, oprogramowania konsoli, dekoderów i smart TV i nie boimy się wyzwań.

eyetracking

Dzięki śledzeniu wzroku użytkowników, eyetracking pozwala sprawdzić czy kluczowe elementy w interfejsie są odpowiednio wyeksponowane i zauważane. Analizować możemy nie tylko rozwiązania www i mobilne - robiliśmy również badania gazety drukowanej czy przestrzeni punktu sprzedaży.

Sortowanie kart

Sortowanie kart pozwala na poznanie modeli mentalnych i sposobów kategoryzowania informacji przez odbiorców. Dzięki tej metodzie możemy odpowiednio zaprojektować strukturę serwisu. A jeśli masz już swój pomysł na nową strukturę, możemy ją przetestować metodą Testu drzewa.

metody ilościowe

Wykorzytujemy metody ilościowe jako uzupełnienie i wsparcie jakościowych: ankiety, clicktracking, analityka webowa.

 

Zróbmy razem badania!

pauliny@lawonderlab.pl

 

Dlaczego my?

 

1.

Nie boimy się wyzwań i trudnych pytań badawczych. Potrafimy rozmawiać i testować z różnymi grupami - małymi dziećmi, niewidomymi czy graczami na giełdzie. 

 

2.

Mamy wieloletnie doświadczenie w badaniach dla branży finansowej, ecommerce, medialnej, rozrywkowej jak i sektora publicznego. 

3.

Z powodzeniem wykorzystujemy różnorodne techniki projekcyjne i warsztatowe. Staramy się wydobyć jak najwięcej kreatywnego potencjału naszych rozmówców.

4.

Regularnie testujemy interfejsy desktopowe, mobilne, telewizyjne a nawet materiały drukowane. 

 

5.

Wspieramy na wszystkich etapach projektu - od badań potrzeb i weryfikacji koncepcji po testy prototypów i gotowych rozwiązań. 

6.

Blisko współpracujemy z projektantami, dzięki czemu nasze badania odpowiadają na konkretne pytania, a rekomendacje uwzględniają zarówno perspektywę użytkownika, strategii, biznesu jak i trendów projektowych.